Mailserver aanpassen op iPhone (WL)

Na de migratie werken uw instellingen in uw mailprogramma mogelijk niet meer. Dit artikel geeft uitleg hoe u uw serverinstellingen aanpast.

Stap 1: Zoek de juiste servergegevens erbij

De naam van de nieuwe mailserver/hostnaam is altijd ams103.yourwebhoster.com (in het voorbeeld staat ams135.yourwebhoster.com maar u gebruikt de ams103.yourwebhoster.com)

Stap 2: Open de serverinstellingen op je iPhone.

Hiervoor gaat u naar instellingen en vervolgens naar Wachtwoorden en accounts. Hier klikt u de mailbox aan waar het om gaat en klik daarna op account. Hier vindt u de instellingen vinden van uw mailbox op uw iPhone.

Stap 3: Voer de juiste gegevens in.

Voer bij hostnaam onder Server Inkomende Post de nieuwe mailserver in en scroll daarna naar onder en klik op geavanceerd. Zet hier onder inkomend-instellingen de knop Gebruik SSL op groen en vul bij serverpoort 993 in voor IMAP en 995 voor POP.

Voer ook de nieuwe uitgaande mailserver in. Ga hiervoor terug naar account en klik op SMTP onder server uitgaande post. Klik op voeg een server toe en vul bij hostname de nieuwe mailserver in en klik daarna op bewaar.

Help! Het werkt niet. Wat nu?

Geen paniek, onze support helpt u graag met het oplossen van het probleem. Voordat u dat doet, kunt u eerst wel een aantal dingen proberen om vast te stellen wat het probleem is.

Kijk eerst of u nog wel de webmail kunt bereiken, op webmail.domeinnaam.nl, of anders door naar ams103.yourwebhoster.com:2096 te gaan . Als u die niet kunt bereiken is het een IP blokkade. Neem hiervoor contact met ons op.